Заклад позашкільної освіти Будинок дитячої творчості
Робота закладу позашкільної освіти спрямована на розвиток здібностей та обдарувань вихованців, створення оптимальних умов для творчого розвитку дітей і підлітків, збагачення світогляду дітей, виховання громадянської позиції та національно-патріотичної ідеї підростаючого покоління. Головне соціальне завдання освітньої діяльності позашкільного закладу на сучасному етапі - це формування всебічно розвиненої особистості, громадянина, патріота, лідера; розширити знання дитини про світ професій.
Навчальний процес у БДТ здійснюють директор, методист та 4 керівників гуртків, які працюють на постійній основі.
Педагогічних працівників в закладі - 9 ( 3 сумісника): з вищою освітою – 6; професійно-технічною – 3.
В Будинку дитячої творчості займаються школярі закладів освіти Калинівської ТГ та вихованці дитячих закладів освіти в позаурочний час. Закладом охоплює 306 вихованців.
В закладі працює 14 гуртків, в яких відкрито 22 групи. Гурткова робота організована на базі БДТ та у закладах освіти міста, що дає можливість оптимально та зручно організувати освітній процес та охопити позашкільною освітою більшу кількість дітей, які проживають у віддалених мікрорайонах міста.
Педагогічне гасло БДТ:
"Запалить іскру творчості у кожному серці, підтримати, надихнути, навчити та заохотити йти далі, досягаючи успіху!"
Будинок дитячої творчості це творчий простір, де розкриваються таланти, втілюються творчі задуми та ідеї.
Мета: залучити гуртківців до активної творчої праці, прищепити любов до народної культури, креативно та плідно організовувати своє дозвілля, збагатити духовний світ дітей, навчити їх розуміти прекрасне, цінувати його та створювати самим.
Технічний напрямок
гуртки: "Майстерня сувенірів", М"яка іграшка", "Паперопластика", "Художня обробка дерева"
Мета та завдання роботи гуртків: можливість доступними засобами виразити емоційний стан дитини, ставлення до навколишнього світу; розвиток зон мозку, які відповідають за мовлення, тренування рухів пальців рук; розвиток вміння бачити прекрасне в повсякденному житті; розвиток абстрактного мислення та уяви за допомогою використання аплікації, ліплення та інших видів рукомистецтва; активний відпочинок, розваги в процесі творчої діяльності.
В програмі гуртків - виготовлення авторських листівок, аплікацій, витинанки, прикрас та сувенірів для себе та своїх близьких. Навчання технікам декупаж, квілінг, валяння (вироби з шерсті), скрапбукінг (авторська листівка), торцювання виготовлення квітів з гофропаперу, вишивка стрічками, солоне тісто, паперопластика, флористика.
На заняттях гуртків дітей об’єднує інтерес до творчості, яка включає виготовлення різноманітних виробів з паперу. Вихованці вивчають прийоми роботи в техніці класичного оригамі й сучасних техніках (модульне оригамі, кірікомі-оригамі, гофрування та ін.); прийоми конструювання традиційних і сучасних конвертів, листівок; способи передавання будови, пропорцій, форми, об'єму предметів.
Під час занять діти знайомляться з основами технічної творчості, моделюють та конструюють вироби; оволодівають поняттями, знаннями про матеріали й інструменти, проходять шлях виготовлення іграшок від простої до складної форми, можуть навчитися виконувати всі різновиди ручних швів, розкроювати деталі іграшки з тканини та вторинної сировини, правильно наповнювати зшиті деталі іграшки, займаються оздобленням та декоруванням.
Художньо-естетичний напрямок
гуртки: "Чарівний пензлик", "Весела палітра"
Твори образотворчого мистецтва сприяють дітворі у пізнанні життя людини і природи, розвивають не тільки зорове сприйняття, але і фантазію, уяву, просторове бачення.
На заняттях гуртків художньо-естетичного напрямку діти навчаються малюванню, технічним навичкам роботи з фарбами, знайомляться з основами кольорознавства та композиції, поглиблюють свої знання про елементи розпису, кольорову гаму та палітру, про використання різних видів пензлів, паличок, пальців безпосередньо в ході самої роботи.
Протягом року вихованці вивчають різні жанри образотворчого мистецтва, а саме: живопис, графіку, в анiмалiстичному, натюрмортному, пейзажному та портретному напрямках,оволодівають нетрадиційними техніками зображення, набувають активності, самостійності та ініціативності, у них виховуються товариські відносини, почуття взаємодопомоги та взаємоповаги.
Мета гурткової роботи:
Розвивати творчу особистість засобами образотворчого мистецтва через набуття теоретичних та практичних навичок. Виховати шанобливе ставлення до творів мистецтва та естетичний смак.
Декоративно-ужитковий напрямок
гуртки: "Дивосвіт", "Живопис", "Веселка", "Бісероплетіння"
У гармонійному розвитку дитини велику роль відіграє декоративно-прикладне мистецтво, яке знайомить дитину з культурою українського народу, його звичаями та багатими традиціями.
В програмі гуртків -знайомство з різними видами декоративно-ужиткового мистецтва: аплікацією, шиттям, декупажем, ліпленням з солоного тіста, ткацтвом та плетінням, основам флористики та декору, вивчення елементів декоративних технік, виготовлення букетів та композицій з природних матеріалів, що виховує бережливе ставлення до навколишнього середовища, тощо. Під час занять діти навчаються самостійно створювати нескладні за задумом і за виконанням роботи в тій чи іншій техніці. Вивчають правила поєднання кольорів, симетрію, пропорції.
На заняттях гуртків діти навчаються основним прийомам рукоділля, основам композиції та поєднанні технік оздоблення; розвивають відчуття об'єму під час створення композиції.
Особлива увага приділяється пошуковому методу. В завданнях творчого характеру відбувається самовираження дитини.Очікуваний результат: у дітей формується індивідуальність, виховується самостійність, розвивається активність, образне та творче мислення.
Спортивний напрямок
гуртки: "Шашки, "Шахи", "Настільний теніс"
Одним із засобів, що сприяють розвитку інтелектуальних здібностей, є гра у шахи та шашки, яка витримала випробування тисячоліттями. Шахи та шашки давно слугують людям не лише для розваг, а й для розвитку інших розумових здібностей. Ця гра, на перший погляд, здається простою і легкою. Проте ігрова практика свідчить, що кожен хід містить у собі багато таємничого й незвіданого.
Шашки вимагають від гравця вміння мислити, винахідливості та кмітливості, сприяють розвиткові пам′яті та уваги. Гравець має постійно розраховувати варіанти, що виникають, планувати гру й намагатися здійснити її, вміти передбачати та протистояти планам супротивника.
Гра в шахи та шашки – це можливість цікаво і весело провести вільний час, до того ж, дитина одночасно навчається логічно мислити і правильно переставляти фігури по полю. Це заняття, яке розвиває уяву, здатність швидко приймати рішення та будувати стратегію, дозволяє обробляти велику кількість інформації, плануючи свої дії наперед.
Навчання в гуртку налаштовує дитину на пізнання світу точних матетматичних наук.
Більше інформації дізнавайтеся за посиланням.