КУ "Інклюзивно-ресурсний центр"
Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Калинівської міської (районної) ради є установою, що утворена 01.04.2019 року з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи (далі - комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
У своїй діяльності інклюзивно-ресурсний центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про фахову передвищу освіту», «Про вищу освіту», «Про дошкільну освіту», іншими актами законодавства та Положенням про інклюзивно-ресурсний центр.
Інклюзивно-ресурсний центр надає послуги дітям з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) у відповідній територіальній громаді (районі), місті (районі міста), за умови подання відповідних документів.
Діяльність центру забезпечують:
Директор - Гонак Аліна Володимирівна
Фахівці (консультанти): Петрук Олена Валентинівна
Кулик Олена Феодосіївна
Вакула Наталя Іванівна
Ференець Альона Василівна
Яремчук Олена Миколаївна
Пісоцька Людмила Василівна
З метою забезпечення ефективної та результативної роботи кабінети фахівців Інклюзивно-ресурсного центру забезпечені науково-методичною літературою для педагогів і батьків дітей з ООП, іншими наочними та дидактичними матеріалами для корекційно-розвиткових занять.
Одним із завдань центру є участь фахівців в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП у закладах дошкільної та загальної середньої освіти. Адже, це є комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, що передбачена індивідуальною програмою розвитку.
1 січня 2022 року набрали чинності зміни до постанов Кабінету Міністрів України, що регулюють організацію інклюзивного навчання:
- «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами» від 28 липня 2021 року.
- «Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти» від 15 вересня 2021р. №957.
Саме ці нововведення посилюють співпрацю між закладами освіти та ІРЦ.
Загалом фахівці центру впродовж 2021-2024 навчального року здійснили 92 виїзди та взяли участь у 112 командах психолого-педагогічного супроводу з питань організації інклюзивного навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами. А також постійно надаються консультації батькам та педагогічним працівникам.
За весь період роботи Установи було проведено 1017 комплексних оцінок, з них 670 - первинного обстеження для виявлення ООП у дітей, та 347 повторних КО.
За 2024 рік було проведено 142 КО станом на 05.12.2024, з них 68- первинних та 74 повторних.